Syifa.

follow





About Post Shout
Ayam Atau Telur Dulu ?

assalamualaikum . 
oke , hari nie aku nak buat entry yg lain daripade entry aku yg lain . oke , nmpak kan titel aku hari nie . haha . AYAM ATAU TELUR DULU ? . haa , spe boleh jawab , mmg aku tabik die . Haha . 
oke , soalan nie selalu kluar kat mulut cikgu sekolah rendah , bile die bagi teka-teki kat anak murid die , bukan ? oke , boleh ker korang jawab . oke ,  mungkin ramai yg kate telur keluar dulu . oke , dari mne telur tuh klua kalau bukan dri ayam . n mne dtg ayam kalu bukan dari telur ?
Namun , sangkaan orang ramai adalah salah ! Menurut seorang penyelidik British iaitu Dr.Colin Freeman dari Universiti Sheffield yang mendapat kerjasama dari Universiti Warwick dalam kajian yang telah dibuat ,beliau berpendapat AYAM sepatutnya wujud dulu berbanding dengan TELUR dan ini telah dibuktikan melalui kajian Sains.
Antara hujah yang aku sendiri susah nak paham.Kenapa dikatakan AYAM keluar dulu? Formasi untuk membentuk TELUR hanya akan terjadi sekiranya PROTEIN diperolehi dan itu hanya terdapat pada Ovari AYAM. Disini secara tak langsung bermakna AYAM dulu wujud.
arh ! sudah ! aku penadd dah nak fikir , aku dah jadi mcm  Saintis pulak kat sini .  so , aku nak pendapat korang smue boleh ? Oke ! 


Older Post | Newer Post